Tren Yıkama Sistemleri
DBF Markasıyla çok farklı ihtiyaçlara yanıt veren Otomatik Tren Yıkama Tesisleri kurmaktayız. 25 Yılı aşkın tecrübemiz ve AR-GE altyapımızla özel talepleri de karşılayabilen ve her yeni zorlu projeyi karşılayabilen bir yapıya sahibiz.
Tren Yıkama Makinesi ana yapısı itibariyle sabit tesisler olup içinden araçların sabit hızla geçmesi veya sabit aracın üzerinden yıkama cihazlarının hareketi ile tren, hızlı tren, lokomotif ve yeraltı trenlerinin yıkanması amacıyla tasarlanmışlardır.
Tesislerimizde vagonlar kendi traksiyonu ile yıkama ünitelerinden operatör sürüş kontrolu ile geçirilebildiği gibi özel vagon çektirme sistemlerimiz sayesinde düşük sabit veya değişken hızlarda kontrollü hareket ettirilmek suretiyle verimli yıkama sağlanabilmektedir.
Sistemi çalıştırmak için, PLC bilgisayarlı ve SCADA kontrollü sistemler kurmaktayız. Ayrıca Tesis mahallinde Kamera Kontrol Sistemi kendi bünyemizde kurulabilmektedir. Tren yıkama ve kurutma sistemleri çeşitli ünitelerden oluşmaktadır. Bu üniteler işlevlerine uygun olarak tesiste yerleştirilmiş olup yıkama sırasına göre otomatik olarak devreye girip çıkmaktadır.
Kurduğumuz Lokomotif ve Tren Yıkama Sistemleri
ÖN SU, DETERJAN, ŞAMPUAN, CİLA (WAX) PÜSKÜRTME KEMERLERİ
Araç yüzeyinin tamamını yıkayacak şekilde belirli aralıklarla yerleştirilmiş belirli basınç ve debide su perdesi oluşturacak nozulların bir veya iki hat boyunca yerleştirilmesi ile oluşturulmuş ünitelerdir. Araç yıkama kemeri içerisinden geçerken su araç üzerine püskürtülecek ve aracın geçişi bittiğinde püskürtme işlemi durmaktadır.
Cila işleminde, yıkama tamamlanmış aracın tüm yüzeyine belirli debi’de kurutmaya yardımcı cila kimyasalının yoğun olarak püskürtülmesi sağlanır. Cila, aynı zamanda kurutma öncesinde suyun yüzeyde tutunmasını önler. Kemer şeklinde konstrüksiyon üzerine monte edilir. Dozaj pompası ile hat üzerindeki dozaj miktarı ayarlanabilir.
Tren yıkama sistemleri, sabit tesisler olup, içinden aracın sabit hızla geçmesi veya sabit aracın üzerinden yıkama cihazlarının hareketi ile; tren, lokomotif, vagon, metro, tramvay vb. araçların yıkanması için tasarlanmışlardır. Modellerimize opsiyonel olarak yatay fırça, 45 derece açılı üst köşe fırçaları, üst fırçalı yıkama, yan fırçalı ve basınçlı yıkama kemeri, emolient (kir yumuşatma) kemeri, şase yıkama ve kurutma ünitesi eklenebilir.
Tren Yıkama Video
Modern
Tasarım
Kalite
Güvence
Sorunsuz
Hizmet
Genel Özellikler
- İnverter kontrollü köprü yürütme motoru
- Köpük Kemeri
- Dekoratif Üst Alın Polyester Giydirme (Ön taraf)
- Elektronik Baskı Kontrollü Yatay Fırça
- Acil Stop Butonu
- Numaratör
- Profil eden üst veya sabit üç fanlı Üst Kurutma Ünitesi
- Swing Sistemiyle Yıkama Yapan Dik Fırçalar
- Teker İstikamet Boruları
- Kablo ve Hortum Bağlantıları İçin Direk
- Soft Start Yumuşak Yol Verici (Fırça Grupları için)
- Su Kalkanları
- Kurutmaya yardımcı cila kemeri
OTOMATİK HAREKETLİ BURUN YIKAMA ÜNİTESİ
Tren rayının her iki tarafında yer alan bu müstakil ama faz farkı ile paralel çalışan Burun yıkama üniteleri ray üzerinde hareket ederler. Otomatik hareketli burun yıkama ünitesiyle, özellikle Yüksek Hızlı Tren’lerin özel profile sahip burun bölümlerinin yıkanması sağlanır. Araç durdurularak burun yıkama yapılır.
Fırça sisteminin özel hareketli tasarımı sayesinde araç burnunun tamamı kusursuz olarak yıkanır. Ünitelerin üzerlerinde kimyasal dozajlama ve püskürtme sistemleri vardır. Sistem kendine özel raylar üzerinde taşıtın burun kısmı boyunca robotik olarak ileri ve geri olarak hareket edebilme özelliğine sahiptir.
BASINÇLI ŞASE VE BOJİ ALT YIKAMA SİSTEMİ
YUMUŞATICI DETERJAN SERİCİ DİK YAN, ÜST KÖŞE FIRÇA VE ETEK FIRÇA ÜNİTELERİ
Yıkanacak Araçların yan yüzeylerine, yan duvarları üzerindeki radyüslü kısmı ve tavan yan köşelerine ve ayrıca yan etek yüzeylerine püskürtülmüş olan deterjanın, fırçalar vasıtası ile nüfus etmesi sağlayan otomatik bir sistemdir. Hareket diferansiyel basınç baskı kontrollü pnömatik sistemleri vasıtasıyla yumuşatıcı deterjanın homojen dağılımı sağlanır ve yıkama verimini artırır.
FIRÇALI YIKAMA ÜNİTELERİ
Üst Köşe Fırça Yıkama Ünitesi:
Aracın yan duvarları üzerindeki radyüslü kısmın ve tavan yan köşelerinin püskürtülen su ve fırçalanma ile yıkanmasını sağlanır.
Fırçalar müstakil konstrüksiyonlar üzerine monte edilir. Fırça hareketinin elektronik güç baskı kontrollü pnömatik piston vasıtasıyla sağlanması sayesinde yıkama verimliği en üst seviyededir.
Yan Etek Fırça Ünitesi:
Yıkanacak Araçların yan etek yüzeylerinin üzerine püskürtülen su ile fırçalanarak yıkanması sağlanır. Hareketli dik fırça blokları, pnömatik silindir piston kuvveti ile açılır.
Dik (Yan) Fırça Yıkama Ünitesi:
Araçların yan yüzeylerini püskürtülen su ile fırçalayarak yıkanmasını sağlanır.
Hareketin Diferansiyel Baskı Kontrollü pnömatik piston vasıtasıyla sağlandığı sistem her araca farklı baskı uygulayabilecek bir donanıma sahiptir.
YÜKSEK BASINÇLI YIKAMA-DURULAMA ÜNİTESİ
Araçların fırçalama işlemi bittikten sonra, tüm yüzeylerin yüksek basınçlı su ile yıkanması sağlanır. Ünite, yüksek debide ve 50-100 bar basınç altında araçların tüm yüzeylerini yıkar. Yıkama, ana konstrüksiyon üzerine yerleştirilmiş aşağı yukarı robot hareketli özel darbeli nozullarla sağlanır.
YÜZEYDEN SU SÜPÜRME-KURUTMA ÜNİTESİ
Durulama ve cilalama işlemi tamamlanmış araçların yüksek hızlı fanlarla üflenen hava ile üzerindeki suyun süpürülerek kurutulması sağlanır. Ana konstrüksiyon üzerinde farklı açılarda yerleştirilmiş hava üfleme fan — motor grupları bulunur. Fanların üflediği basınçlı hava, kademeli olarak sevk edilecek şekilde dizayn edilek maksimum kurutma verimliliği sağlanır.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ OTOMASYON VE KONTROL SİSTEMİ
Yıkama tesisi tüm üniteleriyle PLC Bilgisayar kontrolü ile tam otomatik olarak çalışır ve tek merkezden kumanda edilebilmesi sağlanır. SCADA sistemi ile yıkama Ünitelerinin Çalışma Durumunu Görüntüleme Sistemi mevcuttur. Araç yıkama ünitelerinin; kumandası, kontrolü, çalışma durumu ve arızaları ile ilgili olarak kullanıcının bilgi edinmesi bu sistem sayesinde mümkün olabilmektedir. Ana kumanda konsolunda bulun monitör sistemi aracılığı ile sistem şeması üzerinde cihazların faaliyet evrelerini, arızaları ve lokasyonu ile birlikte kullanımdaki su pompalama ve geri dönüşüm işlemleri, su sıcaklığını, hava ve su basınçlarını, tesisin enerji kullanımı, fırça motorlarının çektiği akım değerleri, su ve ilgili kimyasalların depo kritik seviye miktarları, elektrikli valflerin açık-kapalı durumları ile zamanlama ve Hareketli Burun Yıkama Makinesinin anlık pozisyonunu ve yıkama işlem durumları gibi bilgileri ekranda gösterilebilinir. Özellikle su ve kimyasal seviyeleri ile ilgili kritik seviyeleri ikaz sistemi içerir.
Kumanda ünitesi üzerinde yıkanan araçlarla ilgili günlük faaliyet raporlarının ve yıkama bilgilerinin gösterildiği PC bilgisayar sistemi de mevcuttur.
KAMERA KONTROL SİSTEMİ
CCTV Sistemi, Trenin Yıkama Tesisine girişinden çıkışına kadar art arda yapılan tüm yıkama işlemlerini sırasıyla ve Aynı anda Aracın her yönü ile ekranda görüntülenmesi ile işlemlerin kaydedilmesini temin etmek için farklı kamera adetleri ile bünyemizde tasarlanabilmekte ve uygulanabilmektedir.
ATIK SU ARITMA VE GERİ KAZANMA SİSTEMİ
Araçlar üzerinde birikmiş olan yağ, is, karbon tozu, çamur, deterjan, kurutmaya yardımcı cila ve benzeri kirler yıkama artığı su içerisinde kalacak olup, hem deşarja verilen suyun yerel regülasyonlara uyması için arıtılması, hem de yıkama suyundan tasarruf edilmesi amacı ile kirli suyun arıtılıp yıkama tesisi içerisinde kullanılmak için geri kazanılması maksadıyla Atık Su Arıtma ve Geri Kazanım Cihazı kurulmaktadır. Maksadına göre Fiziksel, Kimyasal ve Biyolojik arıtmalar tarafımızca kurulabilmektedir.
Atık Su Arıtma ve Geri Kazanım sisteminin, mevcut yıkama tesisinin çalışma ve işletim şartlarına tamamen uyumlu, ardışık olarak ve verimli bir şekilde çalışması sağlanır.
Firmamız ayrıca yüksek teknoloji Biyolojik Arıtma ve Geri Dönüşüm sektöründe dünya liderifirmalarla teknik işbirliği içindedir.
İlave olarak temiz su giriş filtrasyon, şartlandırma ve yumuşatma, demineralize, ters osmos üniteleri de ihtiyaca göre kurulmaktadır.
DE-lClNG, ANTI-ICING VE SU ISITMA SİSTEMLERİ
Kışın soğuk günlerinde trenlerin şase ve bojilerinde buz kütleleri ve kar birikmektedir. Bu durum bağlantılarda, kablolarda, yataklar ve frenler gibi kritik komponentlerde hasarlara sebep olmaktadır. Bu biriken buz kütlelerinin indirilmesi maksadı ile darbeli sıcak veya soğuk ve de-icing kimyasalı uygulaması ile de-icing sistemleri kurulmaktadır. Araç yüzeylerine soğuk günlerde kar ve buzun birikmelerine mani olunması gerekmektedir. Bu nedenle Araç Yıkama Tesisi çıkışına, temiz araca isteğe bağlı olarak kapalı ısıtılan bir mahalde ısıtılmış su ve kimyasal karışımını araçların alt ve teker — boji yan yüzeylerine püskürtüleceği Anti-Icing Ünitesi tarafımızca üretilmektedir.
TREN VAGON ÇEKTİRME SİSTEMİ
Tesislerimizde vagonlar kendi traksiyonu ile yıkama ünitelerinden operatör sürüş kontrolu ile geçirilebildiği gibi özel vagon çektirme sistemlerimiz sayesinde düşük sabit veya inverter kontrolü ile değişken hızlarda hareket ettirilmek suretiyle verimli yıkama sağlanabilmektedir.